Kolejna lekcja z cyklu: jak rozpocząć omawianie lektury.
Przeprowadziłam ją w 2 klasie gimnazjalnej, rozpoczynając pracę z tragedią Szekspira "Romeo i Julia". Nie obyło się bez zamieszania i na pewno zdziwienia uczniów."Romeo i Julia" w wersji elektronicznej... |
...i tradycyjnej |
Na pierwszy ogień wrzuciłam zadanie, które wydało mi się nie takie trudne, a jednak przysporzyło moim uczniom nieco kłopotu (ech... to szukanie informacji w tekście).
Podzieleni na małe grupki uczniowie, wyposażeni w telefony z aplikacjami QR scaner, otrzymali wydrukowane QR kody, które przygotowałam wcześniej w domu korzystając z tej stronki. Gotowy QR kod do tej lekcji możecie pobrać tutaj W ten sposób odesłałam młodzież do wykonania zadania w aplikacji Learning Apps, dotyczącego ustalenia czasu akcji w Romeo i Julii o- tego.
Po ustaleniu czasu akcji młodzież rozwiązywała krzyżówkę- ustalanie bohaterów tragedii (gotowy QR kod do pobrania).
Krzyżówkę ułożyłam na potrzeby tej lekcji w niezastąpionej Learning Apps- przeskocz do krzyżówki.
Niedawno poznałam nowe narzędzie, o którym pisałam w tym poście.
Zaproponowałam moim gimnazjalistom, aby zamiast tradycyjnego i pewnie już nudnego dla nich planu wydarzeń stworzyli animację, która uwzględni najważniejsze wydarzenia, ułożone w kolejności chronologicznej. Zadanie pochłonęło ich całkowicie, choć nie wszyscy wykonali je zgodnie z moją koncepcją 😀Na razie podsyłam jeden link, ale jak tylko spłyną do mnie pozostałe- uzupełnię ten wpis.Miłość wszechczasów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz