wtorek, 1 maja 2018

Narzędzia, linki, artykuły, aplikacje..

W codziennej pracy korzystam z dobrodziejstw Internetu. 

W tym miejscu chcę zgromadzić i pokrótce opisać różne narzędzia, z którymi pracuję.

Aplikacje online



  • Jedno z ostatnich odkryć: moi uczniowie pokochali Biteable- narzędzie do wykonywania prościutkich animacji z muzyką i prezentacji . Do czego użyć Biteable? Bardzo dobrze się sprawdza jako zastępnik planu wydarzeń; można w ten sposób zapowiedzieć nową lekturę; a może stworzycie animowane sprawozdanie z wycieczki? recenzja filmu lub książki? Czemu nie!😊Biteable wymaga założenia konta, w darmowej wersji aplikacji oczywiście nie wszystko jest dostępne, ale i tak można sporo zdziałać.


  • Interaktywna tablica Padlet, która może mieć wiele zastosowań. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość udostępnienia tablicy uczniom (poprzez link lub email) tak, aby wspólnie mogli pracować nad jakimś projektem. W Padlecie można też odrobić pracę domową Moi uczniowie pisali ogłoszenie; moi gimnazjaliści za kilka dni zaczną pracę nad małym projektem- gazetą z Klerykowa. Przygotowałam im w padlecie instrukcję, cele oraz oczekiwane treści, które można zobaczyć tutaj
Tutaj możesz obejrzeć anglojęzyczny tutorial: jak korzystać z Padleta




  • nieśmiertelny, cudowny, uwielbiany przez wszystkich znanych mi uczniów Kahoot! Nie wiem, czy jest sens pisać, co to za aplikacja😜. Jak ja ją wykorzystuję? Rzadko (bo nie zawsze wszyscy mają smartfony z dostępem do internetu) do zadań indywidualnych, zdecydowanie częściej wybieramy opcję gry zespołowej. Tworzenie drużyn jest banalnie proste i uczniowie w mig chwytają, jak to zrobić. Kiedyś przetestowaliśmy Kahoota jako odpowiednik sprawdzianu z lektury. Do dziś, za każdym razem, gdy zapowiadam test z lektury, uczniowie upewniają się, czy nie może to być quiz. Dla niektórych minusem Kahoota jest konieczność założenia konta, bez którego nie da się korzystać z aplikacji.
  • Znacie Learning Apps? Online można wykonać różnego typu zadania: łączenie w pary, krzyżówki, grupowanie, oś liczbowa (wbrew pozorom nie tylko dla matematyków! Można w ten sposób np ułożyć wydarzenia chronologicznie, wykonać linię życia bohatera literackiego..), testy, milionerzy i inne; Ciekawostką jest możliwość utworzenia konta klasy i przypisania zadania domowego uczniom. Nauczyciel ma wgląd w statystyki, wie, kiedy uczeń wykonał pracę i czy nie zrobił tego 5 minut przed lekcją;-) Ja wykorzystuję czasem tę możliwość do zadawania indywidualnej pracy uczniom.
  • Plickers- ciekawa propozycja dla tych, którzy nie chcą lub nie mogą pozwolić uczniom na używanie telefonów komórkowych na lekcjach. Technologii potrzebuje wyłącznie nauczyciel:-); Oto zestaw narzędzi, które obsługują Plickersa:
  1. komputer (choć i bez niego można przeprowadzić test plickersowy)
  2. 1 telefon komórkowy 
  3. Aplikacja Plickers na telefon komórkowy z wbudowanym skanerem
Na stronie zakładamy sobie konto i tworzymy klasy (niestety, trzeba wpisać nazwiska i imiona wszystkich uczniów), a komputer przydziela uczniom numery; następnie drukujemy karty z kodami. UWAGA- wystarczy nam jeden zestaw kart na wszystkie klasy, które uczymy; każda karta ma przypisany sobie nr, odpowiadający numerowi ucznia- pamiętajcie więc, rozdając karty, aby dopasować kartę do ucznia;-)
Dobre narzędzie do przeprowadzenia krótkiego quizu czy "karktówki"


  • Pic Pac to aplikacja na telefon, dzięki której można wykonać prostą animację poklatkową. Moi uczniowie, za pomocą klocków Lego i serii zdjęć przedstawiali polskie legendy:-) Bardzo angażujące zadanie!
C.D.N.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz