sobota, 29 września 2018

Fredro na portalu społecznościowym? Czemu nie!

W tym tygodniu zaczęłam omawiać w 7 klasie "Zemstę

Chciałam, aby na początku tej pracy moi uczniowie zapoznali się z sylwetką Fredry i poznali okoliczności powstania komedii.
Pomyślałam, że najlepiej będzie, jeśli samodzielnie przestudiują trochę materiałów, które zebrałam w jednym miejscu: na Padlecie. Każdy z uczniów otrzymał ode mnie qr kod z linkiem do Padletu. Na lekcje przyniosłam też tablety, aby każdy mógł swobodnie  pracować.
 Moim zamiarem było zaangażowanie uczniów, więc wpadłam na pomysł, aby wykorzystać to, czym żyją na co dzień: poprosiłam ich o stworzenie profilu Aleksandra Fredry na portalu społecznościowym. Oczywiście nikogo nie zachęcałam do tworzenia własnego konta na Fb, ale wykorzystałam bezpłatne narzędzie: Fakebook, który znajduje się tutaj. Jego obsługa jest bardzo prosta i daje kilka możliwości (wklejanie linków do filmów, muzyki, ładowanie zdjęć, pisanie postów i komentarzy, lajkowanie, dodawanie informacji o postaci oraz znajomych). 
Uzyskałam to, na co liczyłam: wszyscy pracowali, czytali informacje,które ja zamieściłam na Padlecie i tworzyli własne wersje profilu. 45 minut lekcji to jednak za mało, żeby ukończyć tę pracę, dlatego młodzież kończyła ją w domu. Ponieważ poprosiłam o zamieszczenie na tablicy prac- można je zobaczyć, razem z instrukcją pracy oraz podstawowymi materiałami tutaj. Nie spłynęły jeszcze wszystkie prace, niektóre są bardzo dobre, inne dobre- najważniejsze, że każdy musiał przeczytać coś o Fredrze i Odrzykoniu!

1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł. Pracowałam z uczniami podobnie, omawiając "Dywizjon 303".
    http://polonistkaprzytablicy.blogspot.com/2017/03/mysliwcy-z-dywizjonu-303-na-facebooku.html?m=1

    OdpowiedzUsuń