czwartek, 19 października 2017

Ó czy u? czyli inna lekcja ortografii

W zeszłym tygodniu przeprowadziłam w klasie 5. lekcję przypominającą zasady pisowni ó i u. Prawdę powiedziawszy- temat niezbyt ciekawy- więc zastanawiałam się, jak go ugryźć, żeby nie ziało nudą. Szczególnie, że klasa bardzo wymagająca....

Zaczęłam od przypomnienie ogólnych zasad pisowni. Dzieci, podzielone na grupy (szybki podział, którego dokonał za mnie generator grup)na przykład taki, miały ułożyć króciutką rymowankę ilustrującą znaną im zasadę pisowni ó. Do dalszego etapu pracy wykorzystałam aplikację Songify na Androida do pobrania choćby tutaj. Posłuchajcie zupełnie przypadkowo wybranych nagrań:
Pierwszedrugie o pewnej sówce. Nagrywanie rymowanek, które aplikacja automatycznie zamienia na "piosenkę" dało wiele radości i dzieciom, i mnie. 😊
Na lekcję przygotowałam również labirynt (drogę do wyjścia pokazują wyrazy z u)
oraz wykreślankę z wyrazami z ó- uczniowie nie tylko mieli za zadanie odnaleźć wyrazy z trudnością, ale również, za pomocą trzech kolorów pogrupować je na wyrazy z ó niewymiennym, wymiennym oraz wyrazy z zakończeniami -ów, -ówna, -ówka.
A na koniec słowa w chmurze: każde dziecko, za pomocą kredek i kolorowych długopisów stworzyło "chmurę" słów w postaci litery Ó lub U.
W sumie praca zajęła dzieciom dwie godziny lekcyjne.
Miło było usłyszeć na koniec: "Ale super lekcja!"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz