poniedziałek, 6 listopada 2017

Jedziemy do Werony


Kolejna lekcja z cyklu: jak rozpocząć omawianie lektury. 

Przeprowadziłam ją w 2 klasie gimnazjalnej, rozpoczynając pracę z tragedią Szekspira "Romeo i Julia". Nie obyło się bez zamieszania i na pewno zdziwienia uczniów.
"Romeo i Julia" w wersji elektronicznej...
...i tradycyjnej


Na pierwszy ogień wrzuciłam zadanie, które wydało mi się nie takie trudne, a jednak przysporzyło moim uczniom nieco kłopotu (ech... to szukanie informacji w tekście).
Podzieleni na małe grupki uczniowie, wyposażeni w telefony z aplikacjami QR scaner, otrzymali wydrukowane QR kody, które przygotowałam wcześniej w domu korzystając z tej stronki. Gotowy QR kod do tej lekcji możecie pobrać tutaj W ten sposób odesłałam młodzież do wykonania zadania w aplikacji Learning Apps, dotyczącego ustalenia czasu akcji w Romeo i Julii o- tego. 
Po ustaleniu czasu akcji młodzież rozwiązywała krzyżówkę- ustalanie bohaterów tragedii (gotowy QR kod do pobrania).
Krzyżówkę ułożyłam na potrzeby tej lekcji w niezastąpionej Learning Apps- przeskocz do krzyżówki.

Aby nieco przybliżyć uczniom miejsce wydarzeń, włączyłam filmik znaleziony na You Tube z wycieczki do Werony; ponieważ pojawia się tam dom Julii- powiedziałam kilka słów o jego powstaniu.


Najwięcej emocji jednak towarzyszyło tworzeniu planu wydarzeń historii kochanków z Werony.
Niedawno poznałam nowe narzędzie, o którym pisałam w tym poście.
Zaproponowałam moim gimnazjalistom, aby zamiast tradycyjnego i pewnie już nudnego dla nich planu wydarzeń stworzyli animację, która uwzględni najważniejsze wydarzenia, ułożone w kolejności chronologicznej.  Zadanie pochłonęło ich całkowicie, choć nie wszyscy wykonali je zgodnie z moją koncepcją 😀Na razie podsyłam jeden link, ale jak tylko spłyną do mnie pozostałe- uzupełnię ten wpis.Miłość wszechczasów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz