poniedziałek, 27 listopada 2017

Ostatnie wejście do tajemniczego ogrodu.



Po lapbookach, diagnozowaniu problemów rodzinnych pana Cravena i szukaniu symboliki ogrodu, przyszła pora na pożegnanie z lekturą.


Na lekcję przygotowałam kilka zadań związanych z książką "Tajemniczy ogród", ale chciałam je przekazać uczniom w atrakcyjnej formie, więc skorzystałam z dobrodziejstw Koła Fortuny.

Losowość wyboru i możliwość zakręcenia kołem przez uczniów dodało atrakcyjności zadaniom i sprawiło, że lekcja przebiegała dynamicznie.
Jakie zadania postawiłam przed uczniami?


  • Pisanie ogłoszeniabohaterowie powieści szukają dostawcy sadzonek ciekawych i nietypowych roślin.
  • Redagowanie regulaminu korzystania z ogrodu
  • Tworzenie przepisu na udany ogród
  • gra w statki- stara i prosta gra, którą wszyscy znają.; zamiast statków- rzeczowniki nazywające wydarzenia z powieści (np. śmierć, przemiana...); aby nie rozciągać gry w nieskończoność ustaliliśmy, że można zakodować tylko 4 wyrazy; po odkryciu statków przeciwnika, należało jeszcze ustnie przypomnieć sobie szczegóły wydarzenia. Tutaj możecie pobrać karty do gry w statki
  • Ortograficzne sudoku - bardzo proste, bo tylko na 9 pól sudoku; podałam 3 wyrazy z trudnością ortograficzną, które należało odpowiednio wpisać w puste pola oraz wyjaśnić zasadę rządzącą pisownią ( w sumie 4 zasady- łącznie z pisownią dźwięczną w wygłosie). Gotowe tabele do pobrania znajdziecie tutaj. Oczywiście można było zagrać w bardziej ambitne sudoku, ale  mi zależało na różnorodności proponowanych zadań, więc nie chciałam przeciągać czasu pracy
  • Word Clouds pomogło nam przypomnieć i uporządkować tematykę i problemy, które pisarka poruszyła w powieści
  • Pisanie zaproszenia na uroczyste otwarcie Nowego Ogrodu i projekt graficzny
...i to tyle. Piątoklasiści pożegnali się z bohaterami "Tajemniczego ogrodu". Czas na przygotowania do następnej lektury!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz